کنار راهها، بیراهها هم هست. بعضی خانمها بدلیل تعقل و توکل کمتر، بجای روشهای عاقلانهی رفع مشکل بین خود و همسرشان و اخلاق نیک و انجام وظایف زناشویی، به سحر و جادو متوسل میشوند تا او را نسبت به خود مهربان کرده و محبت او را به سمت خود جلب کنند. (قبلا در این مطلب نمونهای نقل کردم)
گذشته از روایاتی که در باب «سحر در معاملات» داریم، سه حدیث در این خصوص (سحر زن برای جلب محبت شوهر) نقل شده که یکی از آنها را به نقل از کتاب «منلایحضرهالفقیه» عرض میکنم. در این حدیث که دارای سند معتبری است از قول امام صادق چنین میخوانیم:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِامْرَأَةٍ سَأَلَتْهُ أَنَّ لِی زَوْجاً وَ بِهِ عَلَیَّ غِلْظَةٌ وَ إِنِّی صَنَعْتُ شَیْئاً لِأُعَطِّفَهُ عَلَیَّ فَقَالَ لَهَا رَسُولُ اللَّهِ ص أُفٍّ لَکِ کَدَّرْتِ الْبِحَارَ وَ کَدَّرْتِ الطِّینَ وَ لَعَنَتْکِ الْمَلَائِکَةُ الْأَخْیَارُ وَ مَلَائِکَةُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ قَالَ فَصَامَتِ الْمَرْأَةُ نَهَارَهَا وَ قَامَتْ لَیْلَهَا وَ حَلَقَتْ رَأْسَهَا وَ لَبِسَتِ الْمُسُوحَ فَبَلَغَ ذَلِکَ النَّبِیَّ ص فَقَالَ إِنَّ ذَلِکَ لَا یُقْبَلُ مِنْهَا.
زنی نظر پیامبر را جویا شد که: من شوهری دارم که با من مهربان نیست! و من چارهای کردهام که با من مهربان شود! (و منظورش استفاده از سحر و جادو بود)
پیامبر فرمود: اُف بر تو. تو با این کار آب دریاها و چشمهها را کدر ساختی و ملائکه آسمانها و زمین تو را لعنت کردند.
(اُف اصطلاحی برای ابراز انزجار است که این عمل نسبت به والدین در قرآن نهی شده و حرام شمرده شده)
پس آن زن روزها را روزه میگرفت و شبها به نماز مشغول بود و سرش را هم تراشیده بود و لباسهای خشن پوشیده بود.
این خبر به گوش پیامبر رسید. فرمود: از او قبول نمیشود.
پ.ن.1: در حدیث دیگری همین حدیث با این تتمه آمده که پیامبر «رضایت شوهرش» را شرط قبول توبه وی دانسته.
پ.ن.2: در این حدیث «الطین» بود و در حدیث دیگری بجای آن «العین» آمده بود که بنظر صحیحتر بود و در ترجمه لحاظ شد.
پ.ن.3: یک CD مشهور به «آب» را شاید دیده باشید که آقایی طی یک فیلم یک ساعته در مورد تاثیر معنویات بر آب، به توضیح نتایج تحقیق ایموتوی ژاپنی میپردازد.
شاید اگر تا قبل از تحقیقات ایشون کسی این حدیث رو میخوند که به اون زن فرموده: «تو با این عملت آب دریاها و چشمهها رو کدر ساختی» کسی متوجه منظور ایشون نمیشد اما الآن با توجه به اثبات این مطلب توسط این پروفسور ژاپنی در مجامع علمی جهانی، معنای این بخش حدیث بهتر درک میشه.
در شماره 34 مجله «کاروان نور» سازمان حج (که تا این لحظه بر روی سایت آنها قرار نگرفته) مطلبی در مورد آب زمزم آمده که مرتبط با این مطلب است.
تصویر آن را برای شما در اینجا آپلود کردهام: آیا آب زمزم قابل نوشیدن است؟