حرام شدن ابدی = عدم امکان ازدواج تا آخر عمر

* تذکر: افراد حساس به کلمات خاص مطلب زیر را نخوانند. این را گفتم که بعدا معترض نشوند.

در ابتدا تشکر میکنم از دوستی که با پرسیدن سوالی، نگرانی خود از { مواردی که ازدواج با یک زن حرام ابدی میشود }، را ابراز کرد و انگیزه نوشتن این مطلب را ایجاد کرد.
لیست زیر شامل برخی موارد مهم حرمت ابدی میباشد که برگرفته از جلد سوم منهاج آیةالله سیدعلی‌سیستانی هست.

  • ازدواج با زنان زیر حرام ابدی است
    1. محارم نسبی (مثل خاله و عمه و مادر و خواهر و...!)
    2. محارم رضاعی (که شرایط و نکاتش در جای خود ذکر شده)
    3. اگر مردی بالغ، با پسری نابالغ لواط کند (معاذالله)
      • مادر آن پسر (و هر چه بالا رود)
      • دختر(های) آن پسر (هر چه پایین رود)
      • خواهر (های آن پسر) (که نمونه‌ش رو هم قبلا در آخر این مطلب گفتم)
      و در این مورد (خانمهایی که محارم پسر هستند) فرقی بین نسبی و رضاعی نیست
      و بنابراحتیاط واجب، حتی اگر آن پسر بالغ باشد یا لواط کننده نابالغ، باز هم حرمت ابدی ایجاد میشود.
    4. اگر مردی با پدر، برادر، پسر همسرش لواط کرد بنابراحتیاط بر آن همسر حرام ابدی میشود. (دیگر به هم محرم نیستند)
    5. زن شوهر داری که با او زنا کند (که این مورد در مراجعین بنده هم بوده!)
      اگر یک زن‌شوهردار با مردی زنا کند، بنابراحتیاط واجب، آن زن بر آن مرد حرام ابدی میشود و حتی اگر شوهرش بمیرد یا طلاقش دهد و...، باز هم نمیتواند با او ازدواج کند.
      و در این مساله فرقی نیست که
      آن زن در عقد دائم شوهرش بوده یا موقت،
      مسلمان بوده یا نامسلمان،
      باکره بوده یا غیرباکره،
      ناآگاه بوده یا حکم این مساله را میدانسته
      و فرقی نیست که زانی، میدانسته آن زن شوهر دارد یا نمیدانسته.
    6. ازدواج با زنی که در عدّه است حرام است. اگر با زنی که در عدّه (عقددائم/عقدموقت/وطئ‌به‌شبهه/وفات/بائن/رجعی/...) از مردی دیگر است، عقد (موقت/دائم) کرد؛
      • اگر یکی از آن دو (زن یا مرد)، میدانسته که { ازدواج در عدّه حرام است و میدانسته که زن در عدّه است }
        بر او حرام ابد میشود (ولو هیچ کاری با هم نکرده باشند)
      • اما اگر هر دو جاهل بوده‌اند و نمیدانسته‌اند که آن زن در عدّه است و باید مدت معلوم عدّه را ازدواج نکند
        • اگر بعد از ازدواج ِ این دو جاهل! دخولی (ولو از دبر) صورت گرفته باشد، بر همدیگر حرام ابدی میشوند.
        • در غیر اینصورت، عقد اخیر باطل بوده و پس از پایان مدت زمان عدّه میتوانند با هم ازدواج کنند.

که سه مورد 3 و 5 و 6 بیشتر ممکن است مورد غفلت واقع شود و مواردی از آنها را برخورد داشته‌ام.

یکی دیگر از موارد دیگر حرمت ابدی که مبتلابه نیز میباشد، دختر عمه‌یاخاله‌ای هست که فرد با آن عمه یا خاله زنا کرده که اگر عمری بود، طی مطلبی در آینده تقدیمتان میکنم به همراه شکوائیه‌ای از حجاب زنها در منزل که آن را علت اصلی‌اش میدانم.

15 سال پیش نگاشته شده

درباره این وبلاگ

هدف اصلی این وبلاگ که در بین روزنوشته‌هایم مورد توجه بنده بوده؛ بیان مسائل نظری و خبرهای پیرامون «ازدواج موقت» است.

لازم می‌دانم اعلام کنم که نویسنده این وبلاگ هیچ فرد یا موسسه‌ای را در هیچ‌جای ایران برای یافتن همسر موقت سراغ ندارد و فعالیت همسریابی (موقت و دائم) هدف این وبلاگ نیست.

بیشتر...

برای مشاهده نسخه کوچک و مخصوص موبایل این سایت، کافی است آدرس manmote.com را در موبایل خود وارد کنید.

برای اطلاع از مطالب جدید وبلاگ، ما به شما feed (یا همان rss) را پیشنهاد می‌کنیم. اگر نمی‌دانید فید چیست، اینجا را کلیک کنید

Post RSS feed

روش دیگر که مخصوص پیرمردها! میباشد، دریافت متن مطالب جدید در ایمیل شماست. بدین منظور، ایمیل خود را وارد کنید


مطالب مناسبتی

■ اگر پیامبر زنده بود، ریختن خون عمر را حلال نمی‌دانست؟ (1388/3/6)
■ شهادت حضرت فاطمه در روایات اهل تسنن (1390/2/16)

برای تازه واردین

چند مطلب مهم

بخش نظرات غیر فعال است
در صورتی که فرمایش خاصی دارید، از فرم ارتباط با ما استفاده نمایید







فارغ التحصیل دانشگاه هستم و توفیق طلبگی رسمی را نداشته‌ام. در این سایت علاوه بر نوشته های روزانه در موضوعات مختلف، سعی بر این بوده که بیشتر به مطالب و اخبار مرتبط با ازدواج موقت پرداخته شود.

در زمینه احکام و روایات مربوطه علاوه بر مطالعات شخصی، از راهنمایی‌های دوستانی فاضل نیز استفاده کرده‌ام که از همه آنها تشکر می‌کنم.

باز هم لازم می‌دانم که اعلام کنم هدف هم ابلاغ صحیح مطالب مربوط به ازدواج موقت است نه ترویج عملی و رساندن افراد به هم.

اگر در زمینه این هدف می‌توانید به بنده کمک کنید یا سوالی در این باره دارید که با جستجو در مطالب وبلاگ نتوانستید پاسخ آن را پیدا کنید، می‌توانید از طریق آدرس الکترونیکی manmotecom در جیمیل با ما ارتباط برقرار کنید یا از طریق فرم زیر:

نام شریف شما

آدرس الکترونیکی (جهت دریافت پاسخ)

فرمایش شما