دیدن آنچه که هست

متن دلنشین زیر را یکی از خانمهای محترم از طریق کامنتها برای ما ارسال کرده.

امروزه درتمام دنیا شاهد قتلها خودکشیها افسردگیها وبیماریهای ناشی از آن، بی پناهی وبی سروسامانیهای کودکان و.....هستیم و متاسفانه تاکنون قدرتمندترین کشورها از حل این معضل بازمانده اند.

جوانان راه حل ارائه دهید هرانچه به ذهنتان میرسد را بیان کنید بعد روی نظر یکدیگر عمیقا وبی تعصب درخلوت با وجدانتان راه را بیابید و اگر شما هم به این نتیجه رسیدید که اخرین وبهترین راه حل همان است که سنت پیامبر ماست باجرات وافتخار تروجیش دهید.

چرا در برخی کشورها خیلی ازکارها ارزش محسوب میشود و دربرخی کشورها همان مسئله ضد ارزش تلقی میشود؟ نام این مسئله همان اختلاف فرهنگی است همان دیدگاه و واکنشی است که ما خودمان ساخته ایم و قابل تغییر هستند انچه تغییرپذیر نیست قانونهای طبیعی وساختار وجودی انسان مانند نیاز به اب هوا غذا وغریزه جنسی و نیاز به محبت، درک شدن و درک کردن است. سایر چیزها را ما خود میسازیم به آنها عادت میکنیم نام ارزش را رویش میگذاریم وفرهنگمان میشوند.

خیلی وقتها بد وخوب فرهنگمان را توجیه میکنیم و گاهی فقط به انها خرده میگیریم بی هیچ تلاشی برای اصلاحشان. درتمام دنیا مشکل ارتباط آزادانه زن ومرد و پیامدهای آن لاینحل مانده. درکشورهای غربی این روابط ازادانه وبی هیچ منع قانونی  وجود دارد که ناهنجاریهایی درپی دارد ازجمله کودکانی که حاصل یک شب لذت هستند بدون داشتن کانونی که اعضای ان پدر مادر و فرزند باشد و متاسفانه پیامدهای بد ناشی از آن.

عدم تعهد زن ومرد به یکدیگر،  کم شدن عاطفه واحساس مسئولیت واینکه دراین نوع  ارتباط هرکس  باید بارسختیهای فکری، مالی واحساسی را تنها بدوش بکشد و نهایتا تنهاست. تنهایی و فقط به خود اندیشیدن علت بروز جرمهای دیگر میشود.

درکشورهایی مثل ایران ما هم علیرغم قوانین منع ارتباط آزادانه باز این نوع روابط به وفور به چشم میخورد باهمان آسیبهای اجتماعی وحتی بیشتر. اگر کمی وقت بگذارید وسری به دادگاهها بزنید متوجه آمار بالای قتلهای ناموسی خواهید شد؛  پدران یابرادرانی که متوجه ارتباط دختر یا فرزند مجرد خود با مردی شده اند به دلیل عدم تحمل بی آبرویی و یا همان به اصطلاح غیرت (البته از نوع دیر هنگام!) اقدام به قتل کرده اند.

آنچه درفرهنگ همه مردم دنیا وتمام مذاهب ارتباط زن و مرد را موجه میکند فقط ازدواج است همان پدر یا برادری که اقدام به قتل ناموسی میکند دختر یا خواهر دیگرخود را به همراه مرد غریبه ای که با دخترشان ازدواج کرده بر سر سفره خود مینشانند و احترامشان راهم دارند پس اینجا روابط نامشروع است که فاجعه آفرین است.

(در ادامه روی سخن ایشان به یکی از کامنترهاست که با بیان بخشی از مشکلات اجتماعی متعه، سعی در جایز ندانستن آن از بعد دینی میکند!)

جناب پزشک مخالف! بسیاری از حرفهای شما در ظاهر درست بنظر میرسد ولی مگر تمام مواردی را که در رد متعه فرمودید در روابط غیر حلال صادق نیست؟ زمانی حرفها و دلایل شما در رد متعه صادق میشود که شما راه حلی برای مهار گرایشهای جنسی داشته باشید که متاسفانه هر سال نیز سطح سنی  این گرایشها پایین تر میاید. درصد تعداد زنان نسبت به مردان رو به افزایش است و بالطبع امکان داشتن همسر دائم برای همه میسر نیست.

شمادرست میگوئید؛

  • درجامعه به فرزندان صیغه ای وزنان صیغه ای به دیده تحقیر مینگرند
  • همسردائم مردی که زن صیغه ای دارد و فرزندانش دچار افسردگی میشوند بعلاوه حتی اگر یک زن قادر به مهار حس حسادت خود باشد دیگران راحتش نمیگذارند و پچ پچهای «بیچاره هوو دارد» یا «لابد عیب وایرادی دارد که همسرش زن صیغه ای دارد» امانش را میبرد.
  • در مورد دختر و پسرهای جوان هم حق باشماست اگر جامعه بویی ببرد دختری متعه شده حتی بدون ارتباط جنسی سرزنشش خواهد کرد و خانواده اش بی آبرو پسر هم متهم به هوسبازی.

درست میگوئید ولی آیا میدانید عامل همه این بدبختیها افسردگیها خشونتها بی‌سروسامانیها وقتلها شما و هم اندیشان شما هستند.

این مثلا روشنفکریهای امثال شماست که هیچ راهی برای حل مشکل ارتباط زن ومرد باقی نمیگذارد آنقدر ازدواج موقت را قبیح جلوه میدهید که افراد مجبور به مخفی کردن ازدواج موقتشان میشوند و این شروع فاجعه است  که فرزندان صیغه خود را طرد شده می یابند و خواهران و برادران دیگرشان که از همسر دائم هستند میپندارند ظلمی بزرگ درحقشان روا شده افسرده میشوند این فرهنگ مزخرف را شما به زنان اول و دائم القا میکنید که احساس حقارت کنند وآتش حسادتشان بیشتر شود.

براستی چه چیز به ازدواج دائم مشروعیت میبخشد تعهد ایجاد میکند وزندگی را با خواندن یک خطبه ساده، سالم وقانونی جلوه میدهد حال درهر مرام ومذهب به روش خودشان؟
آن چیز فرهنگ پذیرش ازدواج است.
ولی افکار امثال شما که من آن را از سر نادانی میدانم نمیگذارد فرهنگ جامعه پذیرای ازدواج موقت باشد تا آن همه بلای آسمانی که خودتان ذکر کردید گریبان جامعه را نگیرد. درصورت فرهنگ پذیرش ازدواج موقت جوانان به آن وتعهدات خود به متعه جدی تر مینگرند درمخفی کاری امکان آن کمتر است. وقتی متعه درفرهنگ ما جابیفتد دختران جوان نگران آینده نخواهند بود هیچ پدر وبرادری مورد سرزنش ازدواج موقت دختر یا خواهر خود قرار نمیگیرد قتلهای ناموسی کم خواهد شد.

به جای ایراد گرفتن به متعه کمک کنید درصد حسادت زنان را پایین بیاورید همانطور که درفرهنگ فرزندان اولمان میگنجانیم نباید به خواهر و برادر حسادت کنند. به هر حال اگر شما راه حل بهتری برای مهار گرایشهای جنسی یا تکلیفی برای سر و سامان بسیاری از زنان جامانده از ازدواج به دلیل اقلیت مرد یا فرار برخی ازمردها از ازدواج دائم بدلیل ترس و بدبینی دارید شنونده ایم درغیر اینصورت اگر وجدان دارید وسلامت بهداشت روان وجان مردم برایتان مهم است کمک کنید فرهنگ متعه دراجتماع مقبول باشد.

15 سال پیش نگاشته شده

درباره این وبلاگ

هدف اصلی این وبلاگ که در بین روزنوشته‌هایم مورد توجه بنده بوده؛ بیان مسائل نظری و خبرهای پیرامون «ازدواج موقت» است.

لازم می‌دانم اعلام کنم که نویسنده این وبلاگ هیچ فرد یا موسسه‌ای را در هیچ‌جای ایران برای یافتن همسر موقت سراغ ندارد و فعالیت همسریابی (موقت و دائم) هدف این وبلاگ نیست.

بیشتر...

برای مشاهده نسخه کوچک و مخصوص موبایل این سایت، کافی است آدرس manmote.com را در موبایل خود وارد کنید.

برای اطلاع از مطالب جدید وبلاگ، ما به شما feed (یا همان rss) را پیشنهاد می‌کنیم. اگر نمی‌دانید فید چیست، اینجا را کلیک کنید

Post RSS feed

روش دیگر که مخصوص پیرمردها! میباشد، دریافت متن مطالب جدید در ایمیل شماست. بدین منظور، ایمیل خود را وارد کنید


مطالب مناسبتی

■ شبهای ماه مبارک را از دست ندهید! (طنز) (1388/6/9)

برای تازه واردین

چند مطلب مهم

بخش نظرات غیر فعال است
در صورتی که فرمایش خاصی دارید، از فرم ارتباط با ما استفاده نمایید







فارغ التحصیل دانشگاه هستم و توفیق طلبگی رسمی را نداشته‌ام. در این سایت علاوه بر نوشته های روزانه در موضوعات مختلف، سعی بر این بوده که بیشتر به مطالب و اخبار مرتبط با ازدواج موقت پرداخته شود.

در زمینه احکام و روایات مربوطه علاوه بر مطالعات شخصی، از راهنمایی‌های دوستانی فاضل نیز استفاده کرده‌ام که از همه آنها تشکر می‌کنم.

باز هم لازم می‌دانم که اعلام کنم هدف هم ابلاغ صحیح مطالب مربوط به ازدواج موقت است نه ترویج عملی و رساندن افراد به هم.

اگر در زمینه این هدف می‌توانید به بنده کمک کنید یا سوالی در این باره دارید که با جستجو در مطالب وبلاگ نتوانستید پاسخ آن را پیدا کنید، می‌توانید از طریق آدرس الکترونیکی manmotecom در جیمیل با ما ارتباط برقرار کنید یا از طریق فرم زیر:

نام شریف شما

آدرس الکترونیکی (جهت دریافت پاسخ)

فرمایش شما