بحث متعه در کلوب !

چند روزیه که بحث هایی در کلوب راجع به ازدواج موقت درگرفته و بحمدالله سرآغاز این فتنه! هم از این وبلاگ و با کپی کردن بخشی از مطلب اذن پدر شروع شده. آدرس محل دعوا ! بشرح زیر است:

http://www.cloob.com/club/post/show/clubname/pasokh/topicid/1596443/order/asc/curpage/1

با مطالعه (نه نگاه سرسری!) صحبتهایی که اونجا شده بود چند نکته برام جالب بود که همراه با تصحیحات و تعلیقات بنده، تقدیم شما خوانندگان میشه. لذا لطف کنید و این مطالب چکیده شده رو دقیق مطالعه بفرمایید.
نکته جالب این ماجرا (همونطور که در پاسخ مسابقه 4 گفتیم) اینه که اولین فرد بحث کننده یه روحانی پاسخگوی احکام هست که خودش اومده به غلط نوشته «خواهی نخواهی بالاخره بعد از مدتی این رابطه به رابطه جنسی خواهد کشید و مشکلات عدیده مخصوصا برای دختر به وجود خواهد آورد» و همین باعث شده که همه فکر کنند ازدواج موقت لزوما روابط اونجوری رو به دنبال داره. اگر کسی نمیتونه خودشو کنترل کنه، چرا میاد به نمایندگی از همه انسانها ! میگه متعه اجبارا به رابطه... کشیده میشه؟!

1. چرا ازدواج موقت؟ چرا صبر نه؟

شرایط ازدواج دائم (با توجه با اونچه که الان عرف جامعه هستش و البته تا حدود زیادی اشتباهه) فراهم نیست.
وقتی که یک پسر یا دختر چطور میتونه جلوی احساسی که خدا به اون داده رو لااقل 10 سال بگیره؟ از طرفی شرایط جامعه برای گناه فراهمه، از طرفی هم اون در اوج نیاز جنسی به سر میبره، چطور باید این احساس رو مهار کرد و به اون پاسخ داد؟ یک فرد عادی تا حدی میتونه روی نیاز های خودش سرپوش بذاره، ولی تا کی؟

اگه به کسی بگید برای رضای خدا (یا اصلا خدا امر کرده) دوهفته روزه بگیرید و چیزی نخورید. بعد هر روز جلوی اون سفره های رنگارنگ از غداهای خوش بو و خوشمزه پهن کنید. بعد از دوهفته به اون بگید دوهفته دیگه هم باید بگیری و بعد باز هم هر روز اون رو تحریک و وسوسه به غذا خوردن کنید و همین منوال رو هی کش بدید (مثلا یک سال، طوری که فرد ندونه آخرش بلاخره کی هست). خودتون قضاوت کنید که این آدم باید در چه مرحله ای از ایمان باشه که بتونه در تمام این مدت مثلا یک ساله که شاید هم هی بیشتر بشه، جلوی خودش رو بگیره و چیزی نخوره؟
یه فرد عادی بالاخره خسته میشه و از امر خدا سرپیچی میکنه، هرچند که به اون برای روزه اش وعده ی بهشت و... داده باشند.

حالا نگید که خدا همچین چیزی نگفته ها، هر چند این یک مثال بود اما حرف اون عده که از ریشه مخالفن و میگن اصلا خدا همچین چیزی نمیتونه گفته باشه دقیقا مثل مثال بالاست.
وضع جامعه ما هم همینه، از طرفی هر روز فرد باید گشنگی بکشه (از نظر جنسی) و از طرفی هم هر روز تحریک میشه و از طرفی هم روز به روز فشار گشنگی بیشتر میشه. حالا شما هی بهش وعده ی تشکیل خانواده (همون بهشت)، یا مثلا ثوابی که خدا میده رو بهش بدید. تا کی میشه تحمل کرد؟ خودتون قضاوت کنید.

پس تنها راهی که میمونه (غیر از گناه) ازدواج موقته، که البته در جامعه ی امروز ما نیاز به فرهنگ سازیه گسترده داره. همونطوری که در عرض 4 تا 10 سال روابط آزاد دخترا و پسرا (bf, gf) از حالت زشت بودن و ضد فرهنگ بودن خودش (به غلط) خارج شد و الان به این وضعی رسیده که همه می بینید و اکثر افراد هم دوست بودن ختر و پسری کاملا عادی می دونن (چیزی که اسلام هرگز صحیح نمیدونه) و همه هم موقع ازدواج این امکان رو میدن (والبته میدونن) که طرفشون پیش از ازدواج با کسی دوست بوده، با اون ازدواج میکنن؛ باید ازدواج موقت هم همین صورت رو پیدا کنه. (که البته از ما که گذشت، این فرهنگ رو برای نسل بعدی رواج بدید!)

نکته 1: بعضی ها فکر میکنند که خیلی هنر کردند که خودشونو تا سن مثلا سی سالگی پاک! نگه داشتند و به گناه نیفتادن غافل از اینکه این یک حربه شیطان بوده برای کشاندن فرد به حرامهای دیگر. چرا که اگر فرد مثلا ابتدا تا دو سال ازدواج موقت و بعد دائم میکرد به این حرامها نمی افتاد.

نکته 2: بحث فوق فقط به مساله جنسی ازدواج موقت پرداخته در حالیکه در ازدواج موقت لزوما این رابطه نیست و میتواند برای رفع نیازهای عاطفی فرد باشد.

2. لزوم سنجیده عمل کردن در بحث ازدواج موقت

این کار در شرایط اجتماعی ما به نظر مشکلتر از ازدواج دائم شده است و اگر نسنجید ه اقدام به این کار شود صدمات جبران ناپذیری به فرد یا خانواده ایجاد می شود.
جوانان باید باب گناه را ببندند و بگونه ای سنجیده عمل کنند نه اینکه از یک گناه خود را رها کنند و به یک یا چند گناه بزرگ تر مانند گناه بی احترامی به پدر ومادر و......و مشکلات بزرگ بیفتند.

3. خدا یا خرما؟

ما موظف به اجرای حکم خدا هستیم نه مواظب به بستن دهان مردم! و تشخیص حکم خدا هم فقط با متخصص دین است.

4. لزوم وضع متعه و در نظر گرفتن نیاز تک تک افراد برای کامل بودن یک دین

هر چیزی که اسمش حلال شرعی بود نیازی نیست که ادما حتما انجامش بدن(مثل طلاق) واگر نسنجیده و غلط انجامش دادند، نتیجه سوءش دامن خودشون رو میگیره.
شخصا به ازدواج موقت به عنوان مسئله ای در دین ما که ولو بین یک میلیون ادم ممکنه به درد یک نفر بخوره و اونو از گناه نجات بده نگاه میکنم.
عقلاً، به خاطر همون یک نفر باید شارع احکام که خداوند متعال هست یه راهی بگذاره تا برای هیچ کس توجیهی برای گناه باقی نمونه.
حالا اونایی که ازش سوء استفاده کردن و حقوق «واجب» انسانهای دیگری رو پایمال کردند حسابشون با همون خداوند قهار و منتقم هست، به قول قرآن: «والله یعلم المفسد من المصلح»

5. کثرت واجدین شرایط و سوء استفاده هایی که از این حکم میشود

به نظر منم فعلا شرایط ازدواج موقت در کشور ما فراهم نیست ولی افرادی هم که الان از این حکم خدا می توانند استفاده کنند زیاد است.
الان هم عده ای هستند از دختران و پسران که ضعیف النفسند وبه گناه می افتند وحتی به زنا می افتند وبا شرایط و تعهداتی که در ازدواج موقت است این بی انصافی است که بگوییم فقط چند تا لفظ است بلکه یک تعهد می باشد.

در ضمن سوء استفاده از حکم خدا هم ربطی به حکم خدا ندارد و این بشر دو پا از چی سوء استفاده نکرده که از این حکم نکند؟ هر کسی هر کار شرعی خواست انجام بدهد باید سنجیده عمل نماید وهیچ دستور الهی برای هوس بازی نیست وبلکه برای کنترل آن می باشد.

6. ازدواج موقت مرد متاهل

ازدواج موقت مرد متاهل، باعث تداوم ازدواج اول نیز خواهد شد زیرا همسر صیغه ای خود را مکلف به احساس مسئولیت واقعی در قبال همسر موقت خود ندارد و اگر هم نقش بازی کند بعد از مدتی خسته خواهد شد و مرد نیز یا پشیمان خواهد شد (و قدر همسر دائمش را بیشتر میفهمد) یا نه اگر هم از زن موقتش رضایت داشته باشد باز هم به نفع خانواده دائمی خواهد بود چون همسر دائم نقصها و کمبودهایش را مرتفع میکند.
16 سال پیش نگاشته شده

درباره این وبلاگ

هدف اصلی این وبلاگ که در بین روزنوشته‌هایم مورد توجه بنده بوده؛ بیان مسائل نظری و خبرهای پیرامون «ازدواج موقت» است.

لازم می‌دانم اعلام کنم که نویسنده این وبلاگ هیچ فرد یا موسسه‌ای را در هیچ‌جای ایران برای یافتن همسر موقت سراغ ندارد و فعالیت همسریابی (موقت و دائم) هدف این وبلاگ نیست.

بیشتر...

برای مشاهده نسخه کوچک و مخصوص موبایل این سایت، کافی است آدرس manmote.com را در موبایل خود وارد کنید.

برای اطلاع از مطالب جدید وبلاگ، ما به شما feed (یا همان rss) را پیشنهاد می‌کنیم. اگر نمی‌دانید فید چیست، اینجا را کلیک کنید

Post RSS feed

روش دیگر که مخصوص پیرمردها! میباشد، دریافت متن مطالب جدید در ایمیل شماست. بدین منظور، ایمیل خود را وارد کنید


مطالب مناسبتی

■ شبهای ماه مبارک را از دست ندهید! (طنز) (1388/6/9)

برای تازه واردین

چند مطلب مهم

بخش نظرات غیر فعال است
در صورتی که فرمایش خاصی دارید، از فرم ارتباط با ما استفاده نمایید







فارغ التحصیل دانشگاه هستم و توفیق طلبگی رسمی را نداشته‌ام. در این سایت علاوه بر نوشته های روزانه در موضوعات مختلف، سعی بر این بوده که بیشتر به مطالب و اخبار مرتبط با ازدواج موقت پرداخته شود.

در زمینه احکام و روایات مربوطه علاوه بر مطالعات شخصی، از راهنمایی‌های دوستانی فاضل نیز استفاده کرده‌ام که از همه آنها تشکر می‌کنم.

باز هم لازم می‌دانم که اعلام کنم هدف هم ابلاغ صحیح مطالب مربوط به ازدواج موقت است نه ترویج عملی و رساندن افراد به هم.

اگر در زمینه این هدف می‌توانید به بنده کمک کنید یا سوالی در این باره دارید که با جستجو در مطالب وبلاگ نتوانستید پاسخ آن را پیدا کنید، می‌توانید از طریق آدرس الکترونیکی manmotecom در جیمیل با ما ارتباط برقرار کنید یا از طریق فرم زیر:

نام شریف شما

آدرس الکترونیکی (جهت دریافت پاسخ)

فرمایش شما