یکی از خوانندگان طی چند ایمیل، خواستار تعریف دقیق فقهی زنا شدند. خدا پدر ایشون رو بیامرزه ! چرا؟ چون برخلاف برخی منتقدین وبلاگ ما هستند که بعد از اتهام بی عفتی و... به بنده زدن، در تعریف لغات اولیه حرفشون (عفت و...) با مبانی فقهی شیعه عاجز میشن!
الزنا: هو أن ینکح الرجل المرأة حراماً، أی: یأتیها قُبلها أو دبرها من غیر عقد شرعیّ متجرّئاً علی الله، سواء کانت المرأة ذات بعل وهو زنا المحصنة، أو غیر ذات بعل (اجماعیات فقه الشیعه)
زنا عبارت است از جماع مرد با زن (چه از راه قبل و چه دبر) بطریق حرام بدون عقد شرعی و همراه با جرات در مقابل خدا (با علم و عمد در مخالفت با خدا). فرقی هم نمیکند که آن زن دارای همسر باشد (زنای محصنه) یا نباشد.
همانطور که از تعریف فوق برمی آید، اگر کسی مثلا نداند که کارش زناست (مثلا عقدش باطل باشد یا بواسطه عملی زنش بر او حرام شده باشد یا...) عمل نزدیکی وی با زنش، حکم زنا پیدا نمیکند بلکه «وطئ به شبهه» نامیده میشود.
_________ حدیثی در مذمت زنا
در حدیثی از امام صادق از پدرانش، این وصیت پیامبر به امام علی علیهم السلام را نقل شده است:
یاعلی، فی الزنا ستّ خصال، ثلاث منها فی الدنیا، وثلاث منها فی الآخرة، فأمّا التی فی الدنیا: فیذهب بالبهاء، ویعجّل الفناء، ویقطع الرزق، وأمّا التی فی الآخرة: فسوء الحساب، وسخط الرحمن، والخلود فی النار
ای علی، در زنا شش اثر است. سه تا از آنها در دنیا و سه تا در آخرت.
اما آن سه تایی که در دنیاست:
نور چهره را از بین میبرد
» مرگ را جلو می اندازد
روزی را قطع! میکندو اما آنها که در آخرتند:
رسیدگی بد به حساب او
خشم خدا
جاودانه بودن در آتش
همچنین پیامبر فرمود: هنگامی که زنا بعد از من (پیامبر) زیاد شد، مرگ ناگهانی هم زیاد میشود. (در تایید مورد2از 6) خدا لعنت کنه اونی که باعث ازدیاد زنا بعد از ایشون شد و همه پیروان شیعه نمای او را. این صفحه ی بی آلایش رو هم ببینید.