تظاهرات علیه احکام اسلام!

پیوند ► http://u.nu/42rs7

لینک فوق مربوط به مقاله ای است که دکتر خزعلی بتازگی در سایتش قرار داده. جملاتی از این مقاله جالب به نظر میرسید:

  • به تصور اینجانب فمینیستهای محترم بجای تظاهرات مقابل «خانه مردم» برای تغییر قانون، مقابل «خانه خدا» تظاهرات بفرمایند و نعوذبالله خواستار تغییر آیات قرآن کریم شوند که فرمود: «فانکحوا ماطاب لکم من النساء مثنی و ثلاث و رباع»
  • وقتی مطبوعات ما تحت تاثیر جنبش های فمینیستی به جو حاکم دامن می زنند و حتی درگوشواره صفحه اول تیتر می زند «راههای مقابله با خیانت همسر» و ازدواج مجدد را خیانت می نامند، دیگر تکلیف ازدواج موقت (متعه) معلوم است!
  • در جامعه ای که ارتباط نامشروع و حرام قابل قبول تر از ازدواج مجدد یا موقت است و آمار فساد و ناهنجاری های اخلاقی و جنسی به سرعت رو به تزاید است، بستن راه های مشروع و قانونی به گسترش فساد و فحشاء می انجامد.
  • چگونه می توان ازدواج مجدد را «خیانت» نامید در حالیکه پیامبر عظیم الشان (ص) و ائمه هدی علیهم السلام همسران متعدد داشتند و بسیاری از مراجع عظام تقلید و علمای اعلام از اسلاف و حاضرین در قید حیات همسر دوم داشته و دارند، آیا این بزرگواران نیز به همسر خود خیانت کرده اند؟!
  • نقل است همسر یکی از علمای بزرگ، عالمه، مجتهده، فاضله و بسیار مورد اعتماد مردم بود، بانوان مسائل شرعی خود را از او می آموختند، پس زنان شهر به محضر عالم جلیل القدر رسیده و اذن خواستند که نماز را به امامت همسر ایشان بگذارند و عالم ربانی پاسخ زنان شهر را به فردا موکول فرمود.
    شب که به منزل آمد از همسر خواست که برای او به خواستگاری زنی وجیهه از خانواده ای اصیل برود و گفت قصد تجدید فراش دارد، همسر با رویی گشاده پذیرفت و بلافاصله خود را مهیای خواستگاری رفتن نمود. پس او را از رفتن باز داشت و فرمود این امتحانی بود بر عدالت تو، آیا همسرت را از آنچه خدا حلال دانسته منع می کنی یا تسلیم حکم و فرمان خدایی و تو از این امتحان سربلند بیرون آمدی و فردا پاسخ بانوان را داد که او عدالت دارد می توانید به او اقتدا کنید.
  • اینجانب معتقدم احکام اسلام ما را بس است و هرگاه بر آن پیرایه ای بستیم و یا به زعم خود اصلاحی نمودیم، در جای دیگر خسارت مادی و معنوی سنگین تحمل کردیم و پیرایه های ما تعادل و اعتدال احکام را برهم می زند، اسلام دین اعتدال و برمبنای فطرت بشر است و هر گونه تغییر احکام با سلائق و جو حاکم ما را از دین وسط دور می کند، می خواهید ابرویش را درست کنید کورش می کنید!

در مجموع حرفای خوبی در مقاله زده شده بود. هر چند در بحث عدالت، فارغ از پاسخ خوبی که در احادیث به اون مساله هست و در اینجا هم در مورد آن نوشتیم، از طریقی دیگر سعی در توجیه آن داشته اند.

حرف آخر ایشان، حرفی بود که مدتها در دل داشتم و میخواستم مطلبی در این باره هم بنویسم: دستکاری قوانین و بنای واحد اسلامی = خسارت مادی و معنوی در ابعاد دیگر

بدلیل مزخرفاتی که به اسم قانون اضافه شد برخی دوستان سالها ازدواجشان به تاخیر افتاد. هر چه این سختگیری ها بیشتر بشه تصمیم جوانان برای ازدواج بیشتر به تاخیر میفته. نمیدانم شاید اینها میخواهند همینطور بشه که جمعیت نره بالا! از سویی قوانینی اینچنینی که ازدواج مجدد را بسیار محدود میکند تنها به طلاق بیشتر (همسران اول) می انجامد چون در قانون همسر اول تنها مانع این کار است! هر چند مقننین عزیز! برای این راه هم چاره هایی اندیشیده اند و آن سخت کردن طلاق است بطوری که مثلا الآن اگر یک نفر بخواهد طلاق بگیرد باید دوسال دوندگی کند تا بالآخره بتواند از حواشی و پیچ و خمهای روده ای! قانونی آن خلاص شود اما این سختیها و دوندگی ها برای زن هم هست و با توجه به روحیه مرد، باز هم زن است که این وسط له میشود.

ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس لیذیقهم بعض الذی عملوا لعلهم یرجعون

در خشکی و دریا به سبب اعمالی که مردم به دست خود مرتکب شدند، فساد و تباهی نمودار شده است تا [خدا کیفر] برخی از آنچه را انجام داده اند به آنان بچشاند، باشد که [از گناه و طغیان] برگردند.

16 سال پیش نگاشته شده

درباره این وبلاگ

هدف اصلی این وبلاگ که در بین روزنوشته‌هایم مورد توجه بنده بوده؛ بیان مسائل نظری و خبرهای پیرامون «ازدواج موقت» است.

لازم می‌دانم اعلام کنم که نویسنده این وبلاگ هیچ فرد یا موسسه‌ای را در هیچ‌جای ایران برای یافتن همسر موقت سراغ ندارد و فعالیت همسریابی (موقت و دائم) هدف این وبلاگ نیست.

بیشتر...

برای مشاهده نسخه کوچک و مخصوص موبایل این سایت، کافی است آدرس manmote.com را در موبایل خود وارد کنید.

برای اطلاع از مطالب جدید وبلاگ، ما به شما feed (یا همان rss) را پیشنهاد می‌کنیم. اگر نمی‌دانید فید چیست، اینجا را کلیک کنید

Post RSS feed

روش دیگر که مخصوص پیرمردها! میباشد، دریافت متن مطالب جدید در ایمیل شماست. بدین منظور، ایمیل خود را وارد کنید


مطالب مناسبتی

■ شبهای ماه مبارک را از دست ندهید! (طنز) (1388/6/9)

برای تازه واردین

چند مطلب مهم

بخش نظرات غیر فعال است
در صورتی که فرمایش خاصی دارید، از فرم ارتباط با ما استفاده نمایید







فارغ التحصیل دانشگاه هستم و توفیق طلبگی رسمی را نداشته‌ام. در این سایت علاوه بر نوشته های روزانه در موضوعات مختلف، سعی بر این بوده که بیشتر به مطالب و اخبار مرتبط با ازدواج موقت پرداخته شود.

در زمینه احکام و روایات مربوطه علاوه بر مطالعات شخصی، از راهنمایی‌های دوستانی فاضل نیز استفاده کرده‌ام که از همه آنها تشکر می‌کنم.

باز هم لازم می‌دانم که اعلام کنم هدف هم ابلاغ صحیح مطالب مربوط به ازدواج موقت است نه ترویج عملی و رساندن افراد به هم.

اگر در زمینه این هدف می‌توانید به بنده کمک کنید یا سوالی در این باره دارید که با جستجو در مطالب وبلاگ نتوانستید پاسخ آن را پیدا کنید، می‌توانید از طریق آدرس الکترونیکی manmotecom در جیمیل با ما ارتباط برقرار کنید یا از طریق فرم زیر:

نام شریف شما

آدرس الکترونیکی (جهت دریافت پاسخ)

فرمایش شما