در خبرها میخوندم که:
زن اندونزیایی در ملا عام در عربستان گردن زده شد
واقعا اگه در بین اهل سنت متعه رو عمر حرام نکرده بود باز هم شاهد اینگونه خفگی ها بودیم؟!
چرا برادران سنی متعه، سنت صریح پیامبر رو بدعت میدونن و میگن پیامبر حرامش کرد بعد خیبر و ازدواج مزخرف مسیار رو اختراع کردن؟ تازه خطاب به ما که اسممون شیعه ست میگن شما زنازاده زیاد میکنین با حلال دانستن اون
من یه سر سوزن سرمو کردم تو منابع اهل سنت و میخواستم اینجا جوابشونو بدم (هرچند بنای من در اینجا اینا نیست)
الف) اینکه عمر متعه حج و متعه زنان را حرام کرد، هیچ جای شکی ندارد، به عنوان نمونه سه منبع فقهی اهل سنت:
فرحلی در مبسوط ج4ص27، ابن قدامه در المغنی ج7ص571، ابن حزم اندلسی در المُحَـلّّی ج7ص127
ب) در مورد تحریمش در غزوه خیبر، ج9ص138 «فتح الباری فی شرح صحیح البخاری» از ابن حجر عسقلانی دارد که قضیه تحریم متعه در خیبر، از قضایایی است که علما حکم به کذبش کرده اند.
در ج3ص104 صحیح بخاری (که از دید اهل سنت صحیح ترین کتاب بعد از قرآن است) تصریح شده که متعه وقتی حلال شد، دیگر حرام نشد. (و لم یُنزل قرآن یحرمه و لم یُنه عنها، حتی قال رجلٌ ما شاء)
ج) در مورد اضافه کردن زنازاده، ثابت شد که زنا نیست، اما اهل سنت متعه را تحریم کردند و طبق قول علی (طبری در تفسیر جامع ج5ص19 سیوطی در درّالمنثور ج2ص140)، اگر عمر متعه را نهی نمیکرد، جز شقی زنا نمیکرد. حالا بهتر میتوان قضاوت کرد که چه کسی زنازاده زیاد میکند.