یکی از خوانندگان وبلاگ نوشته:
اینجانب مردی 35 ساله و متاهل ام
مقلد حضرت امام بودم بعد با اجازه آیت الل اراکی بر امام باقی ماندم.
با مرجعیت رهبری به ایشان رجوع کردم وایشان را به عنوان مرجع تقلید انتخاب کردم.
با گذشت زمان و عدم انتشار رساله معظم له و فرموده خودشان مبنی بر ادامه تقلید از مرجع قبلی در مسائل پیشین از رساله های آیت الله اراکی و امام استفاده کرده ام به میزان خیلی کم.
اکنون با خانمی باکره که ایشان هم مقلد رهبری هستند آشنا شده ام ومیخواهم متعه کنم.
ایشان به این امر راضی است لکن میگوید با توجه به احتیاط باید از مرجع اعلم بعدی تقاید کرد که آیت الله نوری همدانی است که ظاهرا فتوی به اذن پدر داده اند.مساله اول:آیا در ازدواج موقت و موضوع اذن پدر باید مرجع تقلید مرد هم اذن پدر را شرط ندانسته باشد؟یعنی اگر مرجع تقلید مرد اذن پدر را شرط بداند ولی مرجع تقلید دختر شرط نداند میتوانند صیغه شوند؟
مساله دوم:با توجه به اینکه هردوی ما مقلد رهبری هستیم آیا میتوانیم ازدواج موقت کنیم؟
مساله سوم: در صورت مثبت بودن جواب آیا تلفنی خودمان میتوانیم صیغه را جاری کنیم؟
مساله چهارم: آیا در صورت محرم شدن میتوانیم از طریق چت به ارضای جنسی یکدیگر بپردازیم؟این عمل که با تحریک دیگری صورت گیرد و نهایتا با دست خود شخص یا وسیله دیگر سبب انزال شود آیا حکم استمنائ حرام دارد یا حلال؟
زیدالله توفیقاتکم
ضمن تشکر از ایشان برای مطرح کردن این سوالات، بنده بدون توجه به اینکه شما از چه کسی قبلا/حالا تقلید کردید/میکنید، پاسخ سوالات شما رو عرض میکنم:
- طبق فتاوائی که از بعض علماء نظیر مرحوم بهجت دیدهام و اینجا نقل هم کردهام، هر کسی موظف به تقلید از مرجع خود و رعایت باید و نبایدهائی است که مرجع خودش تعین کرده.
- اگر دو نفر (آقا و خانم) هر دو از یک از مرجع تقلید جامعالشرایط تقلید کنند که برای ازدواج موقت «بنابراحتیاط واجب» اذن پدر را لازم بداند و آن دو نفر به مرجع اعلم بعدی مراجعه کنند و او اجازه داده باشد که بدون اذن پدر متعه کنند، متعه صحیح است.
اما اگر آندو با اعتقاد به الزام تبعیت از اعلم بعدی، به اعلم بعد از مرجع خود مراجعه کردند و مرجع دوم اجازه نداده بود، اینجا راهی وجود ندارد و باید سراغ حالتهای خاصی رفت که مراجع اجازه دادهاند. (مثل سقوط اذن پدر در صورت نهی از ازدواج با همتا و کفو) - اگر دو نفر مانعی از نظر شرعی نداشتند، میتوانند پس از تعین مهر و مدت، خودشان عقد را بخوانند و اگر حتی به صورت «وکالت» باشد (مثلا خانم به آقا وکالت بده) حتی لازم نیست صدای هم رو بشنوند. مثلا خانم میتونه یه ایمیل بزنه به آقا که: «تو وکیل هستی که منو به عقد موقت خودت دربیاری با این مهر و مدت» و آقا هم پس از دریافت ایمیل عقد رو به نحو صحیح جاری کنه و نه شاهدی نیاز هست و نه لازمه که خانم صداشو (ولو تلفنی) بشنوه. برای جزئیات دقیقتر مراجعه کنید به: ازدواج موقت مجازی !
- در حد تحریک و لذت به وسیله حرف بله اما استفاده از دست خود برای این امر حرام است. چندی پیش آقائی مشابه شما پرسیده بود:
یکی از آشنایانم که ایشان هم مانند بنده متعه دارند ولی فقط از طریق چت و اینترنت با ایشان رابطه دارند.خانم طبق خواسته آقا از طریق چت با استفاده از حرفهای محرک اقدام به تحریک مرد می کنند تا مرد ارضا شود.اما ایشان هنگامی که در حال تحریک هستند برای ارضا تنها راهی که برای خروج منی در حین حرف های تحریک آمیز خانم دارند این است که به آلت خود دست می زنند. آیا این استمناء و حرام است؟
بنده پس از تفحص پاسخ مشهور علماء به این پرسش از طریق یکی از فضلاء، این پاسخ را دریافت کردم:
بلاشک استمناست و حرام است
صرفاً استمنا با بدن همسر جائزست نه با دست خود