جابجایی و تنظیم عقب یا جلو بودن زمان زیرنویس فیلم‌ها

این روزها بسیاری از افراد به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و سایتهای فراوان فارسی زبانی هم هستند که فیلم‌های روز دنیا را با لینک مستقیم و با زیر نویس فارسی ارائه می‌دهند.

زیرنویس‌های این فیلم دارای پسوند srt, cdg, idx, sub, utf, ass, ssa, aqt, jss, psb, rt, smi, ... می‌باشد که به صورت فایلی مجزا و «هم‌نام» فیلم، در کنار آن قرار می‌گیرد.

اکثر اوقات زیرنویس توسط همان سایت فارسی زبان ارائه شده و کاملا منطبق بر زمان دیالوگ‌های فیلم است اما گاهی اینچنین نیست. خصوصا زمانی که شما فیلم را از جائی و subtitle (زیرنویس) آن را از جائی دیگر فراهم کرده باشید.

در این صورت اگر از BSplayer برای مشاهده آن فیلم استفاده کنید، با هربار فشردن دو کلید Ctrl و  یا بسادگی می‌توانید زیرنویس را یک ثانیه جلوتر یا عقب‌تر ست کنید.

اما کسانی که از BSplayer استفاده نمی‌کنند نیز علاوه بر نرم‌افزارهای زیادی که برای این کار وجود دارد، می‌توانند بسادگی از برخی سایت‌ها که این کار را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، استفاده نمایند. برخی از این سایت‌ها عبارتند از:

  • subshifter.comli.eu
    در سایت فوق می‌توانید فایل srt را پس از تعیین مقدار Shift و انتقال زمانی موردنظر، آپلود کرده و سپس فایل مطلوب را بدست آورید.
  • subsync.zi-yu.com
    این سایت هم مشابه بالائی است با این تفاوت که بجای آپلود باید محتویات فایل را کپی پیست کرد.
    از مزیت‌های این سایت نسبت به اولی، تصحیح تغییرات FrameRate فیلم شما و زیرنویس آن است.
  • subtitle.ss-birthdayreminder.com
    مشابه اولی است با این تفاوت که هم srt و هم sub را پشتیبانی می‌کند.
  • subtitlefix.com:8080/nadasgy
    این یکی کمی پیشرفته‌تر است. هم می‌تواند sub و srt را به هم تبدیل کند و هم زیرنویس‌های تک قسمتی را به دو قسمت (2CD) تبدیل کند و هم برعکس آن (زیرنویس فیلم دو قسمتی را به هم بچسباند)
    همچنین می‌تواند جابجائی زمانی را تصحیح کند و تفاوت زمانی ایجاد شده در اثر تغییر FrameRate را جبران کند.
14 سال پیش نگاشته شده

درباره این وبلاگ

هدف اصلی این وبلاگ که در بین روزنوشته‌هایم مورد توجه بنده بوده؛ بیان مسائل نظری و خبرهای پیرامون «ازدواج موقت» است.

لازم می‌دانم اعلام کنم که نویسنده این وبلاگ هیچ فرد یا موسسه‌ای را در هیچ‌جای ایران برای یافتن همسر موقت سراغ ندارد و فعالیت همسریابی (موقت و دائم) هدف این وبلاگ نیست.

بیشتر...

برای مشاهده نسخه کوچک و مخصوص موبایل این سایت، کافی است آدرس manmote.com را در موبایل خود وارد کنید.

برای اطلاع از مطالب جدید وبلاگ، ما به شما feed (یا همان rss) را پیشنهاد می‌کنیم. اگر نمی‌دانید فید چیست، اینجا را کلیک کنید

Post RSS feed

روش دیگر که مخصوص پیرمردها! میباشد، دریافت متن مطالب جدید در ایمیل شماست. بدین منظور، ایمیل خود را وارد کنید


برای تازه واردین

چند مطلب مهم

بخش نظرات غیر فعال است
در صورتی که فرمایش خاصی دارید، از فرم ارتباط با ما استفاده نمایید







فارغ التحصیل دانشگاه هستم و توفیق طلبگی رسمی را نداشته‌ام. در این سایت علاوه بر نوشته های روزانه در موضوعات مختلف، سعی بر این بوده که بیشتر به مطالب و اخبار مرتبط با ازدواج موقت پرداخته شود.

در زمینه احکام و روایات مربوطه علاوه بر مطالعات شخصی، از راهنمایی‌های دوستانی فاضل نیز استفاده کرده‌ام که از همه آنها تشکر می‌کنم.

باز هم لازم می‌دانم که اعلام کنم هدف هم ابلاغ صحیح مطالب مربوط به ازدواج موقت است نه ترویج عملی و رساندن افراد به هم.

اگر در زمینه این هدف می‌توانید به بنده کمک کنید یا سوالی در این باره دارید که با جستجو در مطالب وبلاگ نتوانستید پاسخ آن را پیدا کنید، می‌توانید از طریق آدرس الکترونیکی manmotecom در جیمیل با ما ارتباط برقرار کنید یا از طریق فرم زیر:

نام شریف شما

آدرس الکترونیکی (جهت دریافت پاسخ)

فرمایش شما