یکی از خوانندگان بسیار عزیز، مقاله ای در مورد ازدواج موقت برای ما ارسال کرده اند که خواندنیست.
بسم الله الرحمن الرحیم
ازدواج موقت، هنجار ارتباطات نا هنجار
تا می گوئی ازدواج موقت، فورا فکرش می رود به یک مقاربت جنسی چند دقیقه ای و بچه ای که بعد آن درست شده !!؟ ( حل این مشکل، ازدواج به شرط عدم دخول است ) مشکل جوانان ما صرفا مقاربت جنسی نیست ؛
بسیاری فقط ارتباط تلفنی دارند ؛ چرا حرام؟
بسیاری فقط با هم قدم می زنند ؛ چرا حرام؟
بسیاری فقط می خواهند همدیگر را سیر نگاه کنند ؛ چرا حرام؟
ازدواج موقت در صورتی مفسده ایجاد می کند ( اگر بپذیریم که ایجاد می کند ) که دختران ما اکنون در پس حجله حیا و عفاف نشسته باشند و پسران ما پرده غیرت و تقوی بر چشم انداخته ؛ آنوقت این حرف ما باعث شود که اوضاع جور دیگر شود ! چشم باز کنید، ببینید، کجا اینطوری است؟
چرا این پدر وقتی دخترش خود را بزک می کند و در اجتماع حاضر می شود و با 10 نفر رابطه دارد ناراحت نیست !اما اگر اجازه ازدواج موقت بخواهد رگ غیرت _ بی غیرتیش _ بجوش می آید؟؟!!.
چرا ازدواج موقت که یک سنت حسنه اسلامی است حالت ضد ارزش به خود گرفته؟
چرا از روابط نا مشروع ناراحت نمی شویم ؛ اما تا حرف ازدواج موقت می شود به فکر مفاسد آن می افتیم و فکر می کنیم حرمت زن از بین رفته؟!
چگونه است که آنکس که در امنیت ازدواج دائم به سر می برد زن است و حقوق ! دارد ولی آنکه به خواست واختیار خود و برای رفع نیاز مشروع خود ازدواج موقت می کند زن نیست و حقی ندارد!!؟
ازدواج موقت، تنظیم روابط در هم و بر هم امروز است.
این موضوع در جامعه وجود دارد، چرا حکمش را کنار می گذارید؟
پسر و دختری که با هم آشنا شده اند و چه بخواهی، چه نخواهی با هم ارتباط دارند ؛ چرا این رابطه شان مشروع نباشد؟
حرمت زن با بستن پیمان عقد ازدواج و رعایت لوازم شرعی آن از بین می رود یا با هرزگی و هر روز با کسی آشنا بودن!؟
این زنی که نیاز فطری او، او را به خیابان کشانده و به خود نمائی وا داشته و خود را در معرض نگاه صدها نفر می گذارد ؛ و آخرش هم معلوم نیست چه می شود، حرمت دارد، یا آنکه از ابتدا تکلیفش را مشخص می کند، پیمانش را می بندد و باقی زندگیش را بر سر وفای به عهد می گذراند؟
چرا باید اسلام حکم ازدواج موقت داشته باشد و زنان شوهر مرده در جامعه اسلامی از ازدواج موقت و برخوردهای اجتماعی آن در هراس باشند؟
چرا باید اسلام حکم ازدواج موقت داشته باشد و دختران رشیده به کمال رسیده، راه حل خود را یا در حرام بدانند، یا در سوحتن و ساختن؟
چرا باید اسلام حکم ازدواج موقت داشته باشد و پسران به بلوغ کامل رسیده دائم در اضطراب تحریک جنس مخالف بمانند و راه حل را در فسق و فجور و روابط نا مشروع بیابند؟
چرا حکم صریح اسلام را با مصلخت اندیشی زیر پا گذاشته شود؟ چرا حلال خدا را حرام کرده ایم؟
متعه فقط راه حل مقاربت جنسی چند دقیقه ای نیست.
میشود ارتباطات تلفنی _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.
میشود ارتباطات نامه ای _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.
میشود قرارهای ملاقات خیابانی _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.
میشود دوستی های پنهانی _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.
میشود بوسه های پنهانی کوچه پس کوچه ها _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.
میشود روان جوانان ما را اطمینان داد که خود را مطرود خدا نپندارند و از شریعت اسلام نبرند.
قدیم چه می کردند و اقتضاء چه بوده، ما نمی دانیم. حکم امروز با دیروز فرق می کند. امروز جور دیگری است.
اقتضای جامعه امروز ما اینست. اقتضای ارتباطات فرهنگی جهانی امروز اینست. اقتضای وجود میلیون ها جوان که امکانات ازدواج دائمشان ( به شهادت آمار و ارقام رسمی ) وجود ندارد اینست. اقتضای طبع مخلوق خداوندی اینست ؛ و اقتضای حکم خدا اینست.
ما نمی خواهیم که آنها را که در این وادیها نیستند، و خوش به سعادتشان که اینگونه اند و مالک نفس خویش اند، و اختیار نفسشان را هوی و هوس از کف نمی برد را تشویق کنیم که اینگونه باشید ؛ خیر ؛ طریق کمال معلوم و هدایت به سمت کمال برتر مشخص است. حرف ما اینست که آنهائی که اینگونه اند، و اکثریت اند، و اکثریت قریب به اتفاقند چرا به گناه بیفتند؟!!
ما می گوئیم به فکر اینهائی که هم اکنون در حال معصیت اند باشید.
دختر ما برای دلربائی دهها نفر خود را بزک کند و به خیابان بیاید بهتر است، یا دل در گرو عهد شخص واحدی داشته باشد و با اطمینان ( و لو موقتی ) زندگی کند؟!!
آرامش روحی روانی پسرانی که هر روز با دهها چهره فلانی تحریک می شوند و آحرش هم هیچ ؛ بیشتر است یا آنکه می داند کسی را می شناسد و دل در گرو پیمان او دارد؟
امروز ازدواج موقت محدود کردن قوای شهوت جوانان است نه دامن زدن به آن.
امروز ازدواج موقت اطمینان خاطر و آسایش روانی ایجاد می کند نه پریشان خاطری.
امروز ازدواج موقت لجام زدن به افسار گسیختگی شهوت نفوس جوانان است نه رهائی آن.
کلام امیر سخن را فراموش نمی کنیم که فرمود: خدا لعنت کند فلانی را ؛ اگر متعه را حرام نکرده بود، ما زنی الا شقی.
عجبا که حکومت اسلام بخاطر مصالحی، عنوان ثانوی درست می کند و جور دیگر عمل می کند. میخواهم بگویم اگر به فرض متعه حرام بود امروز عنوان ثانوی اقتضا می کرد که مجاز باشد. رها کنید تبلیغات غرب را، دیده ایم که بارعایت حقوق زن ! به کجاها که نرسیده اند ؛ حکم ا سلام حکمی نیست که با تبلیغات فاسد غرب تعطیل شود. خودشان با زن چگونه رفتار می کنند آنوقت ازدواج موقت می شود نفی حقوق زن!!
اگر سنت ازدواج موقت رائج شود دیگر روابط یکساعته و دو ساعته کم می شود، دختران گرایش به پیمانهای بلند تری پیدا می کنند. چرا راه شرع را بسته ایم و جوانان را به سمت گناه هدایت می کنیم؟؟
1/4/78
8 ربیع الاول 1420