ازدواج موقت مثل خوردن گوشت خوک برای وقت ضرورت است!

خب قصد نداشتم تا آخر ماه صفر بنویسم و البته وقت نیز. اما دیدن آن همه بدعت و ناراستی مانع شد. البته حرف جدیدی نمی‌خواهم بزنم جز تکرار مکررات پیشین.

سه روز پیش یکی از خوانندگان وبلاگ اطلاع دادند که در شبکه معارف سیما برنامه پرسش‌پاسخی در مورد ازدواج موقت هست. برنامه رو دیدم. (آرشیو) تاسف برانگیز بود چرا که با وجود سه روحانی و کارشناس! دینی باز هم یه سری غلط‌های متداول تکرار شد و حرف جدیدی نداشت.

چندی پیش هم ضرورت برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها مطرح شد که بنده آن را از همان ابتدا ممتنع و غیرممکن می‌دانستم و این امر آنقدر واضح بود که برخی اصول‌گرایان مثل دکتر کاتوزیان هم از بسته بودن فضا و ترس دانشجویان و اساتید از بیان عقائد (خصوصا سیاسی) خود سخن گفته بود. البته بنده در وادی غیرسیاسی و خصوصا دینی هم آن را فاقد کارکرد می‌دانستم به دلایلی...

دو روز پیش کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه تبریز برگزار شد با موضوع ازدواج موقت. خودتون متنش رو بخونید ببینید چقدر مهملات گفته شده؛ چسباندن برداشت‌های خلاف روایات به قرآن، محدود کردن ازدواج موقت به حالت غلط و تصوری که از اون دارند، ندیدن ضرورت قید «رشیده» و «اذن پدر» در ازدواج موقت، استفاده از توجیهات شخصی برای غیرمجاز کردن حلال خدا و ...
کارشناس! این جلسه هم در پایان ضمن اشاره به محدود بودن ازدواج موقت به وقت ضرورت، آن را با مجاز بودن خوردن گوشت خوک در وقت اضطرار مقایسه کرده که واقعا خاک بر دهانش باد.

نگارش: 12 سال پیش