کاهش هزینه موبایل برای متعه داران!

این تیتر هم برای این مطلب مناسب است:

چگونه شرکت مخابرات ایران را ورشکست کنیم؟!

برای داشتن روابط با تعداد معدود دوستانی که با آنها زیاد مراوده داریم (از جمله همسر موقت) کم‌هزینه‌ترین روش، ملاقات حضوری است! و در مرتبه بعد، استفاده از اینترنت.
برای یک آدم بیکار! که وقت آزاد زیادی داشته باشد، مشکلی نیست اما کسانی که مشغله‌های خاص خود را دارند، معمولا از موبایل و سرویس «پیامک» آن استفاده می‌کنند.
اما همانطور که می‌دانید، قیمت اینترنت موبایل در ایران بالاست. اگر بخواهید از سرویس ارسال پیام صوتی یا ویدئویی استفاده کنید که دیگر باید زندگی‌تان را بفروشید و بدهید به مخابرات!

با توجه به اینکه کاهش هزینه مراودات موبایلی با همسر موقت هم یکی از روش‌های تسهیل ازدواج موقت است، تصمیم گرفتم که در این مطلب به دو راه‌کار موثر تلگرافی اشاره کنم. هر دو روش مبتنی بر بستر اینترنت موبایل هستند.

روش اول: استفاده از نرم‌افزارهای موبایل

نرم‌افزارهایی که بر روی گوشی نصب می‌شوند و از سرور اینترنتی خود کمک می‌گیرند، می‌توانند هزینه تبادل متن و صدا و تصویر را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.
یک نمونه از این نرم‌افزارها whatsApp است که طبق تجربه دوستان، مقدار اینترنت مصرفی آن بسیار پایین بوده و پس از مدتی استفاده، کاهش هزینه‌های شما برای‌تان بسیار چشم‌گیر و قابل‌توجه خواهد بود. تنها عیب آن این است که بر روی موبایل‌های دارای سیستم‌عامل جاوا قابل نصب نیست و الا به خوبی از سیمبیان نوکیا و اندروید گوگل و iOS اپل و بلک‌بری کار می‌کند.
اما زیاد نگران نباشید! نرم‌افزارهای زیادی هم هستند که با جاوا نوشته شده و حتی با سرویس‌های اینترنتی معروف از جمله یاهومسنجر می‌توانند وصل شوند. از آن جمله می‌توان به YM Tiny اشاره کرد. هرچند که این نرم‌افزار را شخصا تست و بررسی نکرده‌ام اما قاعدتا باید مصرف پائینی داشته باشد. البته توصیه می‌شود میزان اعتبار یا میزان دیتای مصرفی را قبل و بعد استفاده از مسنجر چک کنید و ببینید که آیا به صرفه است یا خیر.

مشاهده تصویر

روش دوم: استفاده از سایت‌های اینترنتی موبایلی

سایت‌های زیادی هستند که امکان درج نوشته‌های کوتاه و مشاهده نوشته‌های دوستان را برای شما فراهم می‌کنند. در این میان twitter از همه پرطرفدارتر است. identi هم طرفداران خود را دارد، اما دسترسی به این دو سایت معروف در ایران میسر نیست. سایت‌های دیگری هم مشابه آن وجود دارد که برای موبایل طراحی شده اما در طراحی‌شان، صرفا به ظاهر کوچک‌تر بسنده شده و به حجم دیتا و تصاویر توجهی نشده است لذا دیدن آنها با اینترنت موبایل به صرفه نیست. دو روز پیش ایمیلی تبلیغاتی به دستم رسید در مورد این سایت جدید ایرانی که برای درج یادداشت و خاطره از طریق موبایل. طبق اندازه‌گیری که من کردم، استفاده از این سایت برای کسانی که اهل نوشتن‌های طولانی باشند، هزینه را تا ده برابر کاهش می‌دهد علاوه بر اینکه نوشته‌های شما همیشه محفوظ می‌ماند و امکان جستجو در آن برای شما میسر خواهد بود.

پی‌نوشت: به تازگی سایت 1پزشک در این مطلبش به معرفی نرم افزار دیگری پرداخته که جالب است :)

نگارش: 13 سال پیش