تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی «رسانه دیجیتال»

مشاهده تصویرامشب در مراسم تقدیر از برگزیدگان ویژه پنجمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال حاضر شدم.

نکته خاصی برام نداشت جز این تناقض جالب:

احمدی‌نژاد در سخنرانی کمی خود راجع به رسانه و ارزش علم و اندیشه، صحبت کرد و سپس داستان سلیمان و تخت بلقیس را به عنوان مثال ذکر کرد.

وی گفت: در قرآن داریم که سلیمان دید یه پرنده‌ای نیست که اگه اشتباه نکنم هدهد بود (!!) گفت این پرنده کجاست؟ اگه بیاد و دلیل قانع‌کننده‌ای نداشته باشه، ترتیبشو می‌دم! (عین لفظ ایشون رو عرض کردم)
پرنده اومد و گفت که آره زنی به نام بلقیس در یه سرزمینی حکومت می‌کنه و ...
خلاصه داستان رو گفت تا سر ماجرای آصف برخیا. بعد گفت که این آقا یه علم از این همه علومی که بشر می‌تونه بهش دست پیدا کنه رو داشت و تونست تخت بلقیس رو اونجا حاضر کنه و در ادامه گفت که ما باید به جایی برسیم که هرچی اراده کردیم، همون لحظه پیشمون حاضر بشه!

خلاصه بنده که محو در این سخنان ایشون بودم و کم مونده بود یه مکاشفه عرفانی هم برام رخ بده! پس از اتمام سخنان ایشون اومدم بیرون برای گرفتن موبایلی که تحویل داده بودم.
قریب به یک ساعت بین زمان تحویل دادن شماره و پیدا شدن موبایل بنده طول کشید که همین باعث شد از خلسه عرفانی که داشتم بیرون بیام و برگردم به واقعیت‌ها.

پی‌نوشت: پس از درج، این مطلب در سایت‌های بسیاری بازتاب یافت، ظاهرا برخی افراد با توجه به اینکه «ترتیب چیزی رو دادن» در ذهنشون به معنای خاصی هست، حتی تا حد کفن‌پوشی برای این نسبت ناروا به سلیمان نبی هم پیش رفته‌اند! و نوشته‌اند:
«آیا نسبت دادن چنین کلامی به انبیا الهی از سوی رئیس جمهور علمای قم را به تحرک وادار نمی‌کند؟!آنانکه در دولتهای گذشته به صورت مستمر کفن پوش آماده بودند تا به کوچکترین سخن واکنش نشان دهند آیا امروز به خواب رفته اند؟»
اما باید بگم که اینطور نیست و این عبارت متناسب با محل بحث، معنای خاص خود را دارد. همچنین برخی خوانندگان این مطلب را دروغ دانسته‌اند که خب بنده و دیگر حاضرین در آن جلسه همه عین این عبارت رو از ایشون شنیدن و همه و حتی خود ایشون با صدای بلند خندیدند و مطمئنا فراموش نکردند اما چون به ما اجازه بردن موبایل را ندادند، نتونستم ضبط کنم.
به هر حال اگر دوستانی صدا یا فیلمش رو دارنن، متشکر میشم لینک بدن برای اطمینان بیشتر سایر دوستان.

نگارش: 13 سال پیش