یه بچه پررو !

در پستی با عنوان خواستگاری که در اینجا نوشته بودم گفتم که طبق فتاوا خواستگاری از زنی که شوهر دازه (موقت یا دائم) حرامه.
یک پسر بچه پر رو، بعد از اینکه با این حرف مواجه شده، رفته سراغ متعه بنده و افاضاتی از خودش در کرده که عینا مینویسم و به نقد میکشم !
(بدلیل دسترسی بنده به مطالب شخصی خانمم بدلیل زن و شوهری! این مطلب رو در موارد ارسال شده برای ایشون دیدم هر چند ممکنه از دیدنش در اینجا شاخ دربیاره):

شما به فکر ایشونین و ایشون دارن به ریش شما میخندن.
فقط میگم بر عمر لعنت و شیاطین انسی و جنی یاری دهنده طریقتش!

این که گفتن که وقتی تو عقد موقت کسی هستی با کس دیگه حرف زدن حرامه !!!! این رو نمیدونم به فتوای کدوم عالمی گفته ولی من جایی ندیدم و مخالف با عقل و شریعت هستش.
اگر کمی دقت میداشتید می دیدید که گفتم خواستگاری حرامه، شما بفرمایین کدوم عالم نمیگه؟ از هر مجتهدی دوست دارین بپرسین، آیا ندیدن شما دلیل نبودنه؟ شما مطمئنین عقل دارین که بهش استناد میکنین؟ شما شریعت رو چقدر میشناسین که میگین مخالف شریعته؟
من برای نمونه نظر آیةالله سیستانی رو در مساله 199 ج3 منهاج (که فتاوای ساده ایشونه) در اینجا میارم و ترجمه میکنم که مطلب براتون روشنتر بشه:
مسألة 199: لا یجوز التصریح بالخطبة ـ ای الدعوة الى الزواج صریحاً ـ ولا التعریض بها لذات البعل ولا لذات العدة الرجعیة مع عدم الامن من کونه سبباً لنشوزها على زوجها بل مطلقاً على الاحوط لزوماً.
جایز نیست (=حرام است) تصریح به خِطبه (خطبه به کسر اول یعنی خواستگاری که در قرآن هم هست) - یا دعوت به ازدواج صریحا - و تعریض (کنایه) به آن برای شوهر دار و زنی که در عدّه رجعیه است، در صورتیکه ایمنی از نشوز او نباشد بلکه مطلق خواستگاری (چه موجب نشوز باشد چه نباشد) بنابر احتیاط واجب حرام هست.
البته آیه 235 سوره بقره هم نشون میده که ایشون یه بار هم قرآن رو با دقت نخوندن که حداقل احتمال این امر رو بدن که در بعضی شرایط مشکل داره، بفرض که اینها رو بزاریم کنار، بریم سراغ همون عقل که ادعای داشتنش رو داره، آیا باز هم مطلب همینه؟ یعنی کسی میتونه تا بابات هست و با مامانت داره زندگی میکنه بیاد خواستگاری از مامانت برا بعد مرگ بابات!!!

این حرفا رو بهتون زدم تا به خانم فاطمه زهرا گفته باشم که خانم شاهد باش که من ارزش و مقام دخترشو بهش گوشزد کردم.
سلام الله علیها، چه مظلومیتی! خب کسی که با این میزان سواد و ادعا، خودشو فدایی امام زمان (بخاطر idش میگم) بدونه، معلومه کیه و طبیعیه که از حضرت زهرا مایه بزارن و  از اشک تمساح ریختن های اینچنینی بهره ببرند.

این نکته رو بهتون میگم که حتما کسانی که خاک پای شما رو سرمه چشمشون میکنن هستند ولی باید دیدشون.
چه سخنان دلنشینی! چقدر عشقولانه و پاک!!! فقط باید ایشون شما رو «ببینن» یا...
نگارش: 16 سال پیش