صرفه‌جویی در اینترنت و آرامش اعصاب با بلاک کردن صفحه پیوندها!

من با هر جستجو در گوگل برای مطالب مربوط به کار برنامه‌نویسی و طراحی، به صفحات زیادی برخورد می‌کنم که دسترسی به آن میسر نیست و به جای آن صفحه دیگری ظاهر می‌شود. حتما برای شما هم پیش آمده؛

دسترسی به تارنمای مورد نظر امکان پذیر نمی باشد

بله. صفحه peyvandha.ir را می‌گویم. این صفحه با متعلقاتش کمتر از 100 کیلوبایت حجم دارد اما لود مکرر آن می‌تواند پهنای باند و سرعت کاربران را کاهش دهد. (بخصوص در سایت‌های خارجی که دارای فریم‌های متعدد است و به علت در دسترس نبودن محتویات آن فریم‌ها، گاهی با دیدن یک صفحه، بارها سایت پیوندها بارگزاری می‌شود!)

گذشته از دلیل فوق، برخی ممکن است به حد کافی این صفحه را زیارت کرده باشند و دیگر نخواهند آن را ببینند. همچنین کسانی که برایشان امنیت مهم است، دوست دارند هرگونه خطر نشت کوکی و هویت دیجیتال‌شان محفوظ بماند... ... ...

خب یکی از راه‌هایی که با دست خالی برای رفع این معضل در زمان قدیم! انجام دادند، بلاک کردن صفحه peyvandha.ir در دستگاه خودتان است!
برای این کار کافی است سیستم خود را طوری تنظیم کنید که این آدرس را به یک ip محلی تغییر مسیر دهد.
در لینوکس این امر با کمک فایل /etc/hosts میسر است. ویندوز هم به تقلید از لینوکس، فایل مذکور را در این مسیر قرار داده: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

 در مسیر فوق کافی است فایل hosts را با یک ادیتور متنی مثل Notepad باز کنید و این دو خط را به آن اضافه کنید:

127.0.0.1	peyvandha.ir
127.0.0.1	www.peyvandha.ir

 اما این کار دو اشکال داشت؛

  1. سایت پیوندها فقط با دامنه لود نمی‌شود بلکه اکثر اوقات با ip مشخص 10.10.34.34 بارگزاری می‌شود که تغییر مسیر یک ip به ip دیگر از طریق روش فوق ممکن نیست.
  2. براوزر شما ممکن است مدتی برای یافتن همین 127.0.0.1 جستجو کند و این امر شما را چند ثانیه معطل کند.

یک روش خوب و فاقد دو مشکل فوق برای گفتن «خیلی ممنون من نمی‌خوام پیوند مفید ببینم!» به سایت پیوندها، اینه که از فایروال استفاده کنید.

امروزه نصب نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس و فایروال از ملزومات گردش در اینترنت است و الا کامپیوتر شما با احتمال بالایی به ویروس‌ها و تروجان‌ها مبتلا خواهد شد.
اکثر این فایروال‌ها و آنتی‌ویروس‌ها قابلیت بلاک کردن سایت‌های نامناسبی که شما لیست آنها را در اختیار آنها قرار دهید، دارند.

مثلا همین آنتی‌ویروس معروف و رایگان AVAST که درباره‌اش چندین مطلب نوشته‌ام، این امکان را در خود گنجانده است:

تنظیم آنتی ویروس آواست جهت بلاکه کردن آدرس های خاص

13 سال پیش نگاشته شده

درباره این وبلاگ

هدف اصلی این وبلاگ که در بین روزنوشته‌هایم مورد توجه بنده بوده؛ بیان مسائل نظری و خبرهای پیرامون «ازدواج موقت» است.

لازم می‌دانم اعلام کنم که نویسنده این وبلاگ هیچ فرد یا موسسه‌ای را در هیچ‌جای ایران برای یافتن همسر موقت سراغ ندارد و فعالیت همسریابی (موقت و دائم) هدف این وبلاگ نیست.

بیشتر...

برای مشاهده نسخه کوچک و مخصوص موبایل این سایت، کافی است آدرس manmote.com را در موبایل خود وارد کنید.

برای اطلاع از مطالب جدید وبلاگ، ما به شما feed (یا همان rss) را پیشنهاد می‌کنیم. اگر نمی‌دانید فید چیست، اینجا را کلیک کنید

Post RSS feed

روش دیگر که مخصوص پیرمردها! میباشد، دریافت متن مطالب جدید در ایمیل شماست. بدین منظور، ایمیل خود را وارد کنید


برای تازه واردین

چند مطلب مهم

بخش نظرات غیر فعال است
در صورتی که فرمایش خاصی دارید، از فرم ارتباط با ما استفاده نمایید







فارغ التحصیل دانشگاه هستم و توفیق طلبگی رسمی را نداشته‌ام. در این سایت علاوه بر نوشته های روزانه در موضوعات مختلف، سعی بر این بوده که بیشتر به مطالب و اخبار مرتبط با ازدواج موقت پرداخته شود.

در زمینه احکام و روایات مربوطه علاوه بر مطالعات شخصی، از راهنمایی‌های دوستانی فاضل نیز استفاده کرده‌ام که از همه آنها تشکر می‌کنم.

باز هم لازم می‌دانم که اعلام کنم هدف هم ابلاغ صحیح مطالب مربوط به ازدواج موقت است نه ترویج عملی و رساندن افراد به هم.

اگر در زمینه این هدف می‌توانید به بنده کمک کنید یا سوالی در این باره دارید که با جستجو در مطالب وبلاگ نتوانستید پاسخ آن را پیدا کنید، می‌توانید از طریق آدرس الکترونیکی manmotecom در جیمیل با ما ارتباط برقرار کنید یا از طریق فرم زیر:

نام شریف شما

آدرس الکترونیکی (جهت دریافت پاسخ)

فرمایش شما